Koriscenje skala u pesmama

Moderator: Critical

Delfadre
Posts: 3
Joined: 29 Jan 2013, 10:30

Koriscenje skala u pesmama

Post by Delfadre » 29 Jan 2013, 10:52

Pozdrav. Pre svega zeleo bih da pozdravim sve clanove ovog foruma. Ja sam pocetnik u sviranju gfitare,tj nekih godinu dana sam na akusticnoj gitari svirao akorde i pevusio lake pesmice. Pre par meseci sam kupio elektricnu gitaru,i zarazio se :) Zelim da soliram :) Jako su mi pomogli mnogi vasi postovi

Dakle neke skale sam "naucio",naucio sam kako se grade durske,kako molske,kako naci paralelni mol durske skale,kako naci paralelni dur molske skale.

Problem je sledeci. Kako znati kada u pesmi koju skalu svirati? Verovatno cu ispasti glup...
Na primer uz Amol akord moze se svirati Cdur skala i Amol skala.
Sad,ako,dajem primer imamo Gdur akord,po semi treci ton u molskoj skali je paralelni dur...trebalo bi da uz Gdur mozemo svirati Emol skalu?
Ili mozemo odsvirati Cdur skalu a da pocetni ton bude G? :roll:
To mi nije jasno,dakle da li na primer ja naucim Cdur skalu. Mogu li nju koristiti za neko soliranje kada god hocu,samo da obratim paznju na pocetne tonove skale ili? :O.o:
Nadam se da me je neko razumeo :XD:

Delfadre
Posts: 3
Joined: 29 Jan 2013, 10:30

Re: Koriscenje skala u pesmama

Post by Delfadre » 29 Jan 2013, 13:49

Ispadoh glup...ukapirao sam. Svaka skala ima akorde koji se u njoj sviraju. Ali mi ostaje ta nedoumica oko pocetnog tona u skali.
Dakle ako krecemo na primer Cdur skalu da sviramo na Gdur akord,krecemo iz tona G? Molim vas odgovorite mi da resim to u glavi. Jako punoi informacija sam uneo u mozak za ove dve nedelje,(uzmimo u obzir da sam muzicki neobrazovan) pocelo je polako da se kristalise sta je sta,ali ovo me muci.

Kristijan
Uvaženi član
Posts: 4347
Joined: 09 Aug 2007, 12:20

Re: Koriscenje skala u pesmama

Post by Kristijan » 29 Jan 2013, 14:04