Doolio wrote:
a vidis, kod mene je drugacije, posto sam ljikovnas a volim psidzu i filozofiju, meni je fizika sa te strane zanimljiva - teorije, filozofija, logika itd. zato je mali deo mene umro otprilike kad smo ucili u srednjoj teoriju relativnosti (mislim, 'ucili') tako sto je dat jedan primer u knjizi (jedan), a ostalo su bile formule koje su zaista lol ovako kad ti stave na tacnu pa ti jedi. a da je profa seo i SRAO o teoriji i ajnstajnu i gomili paradoksa, pojava, kontrateorija itd, svi bismo znali, cak i oni najnezainteresovaniji, milion puta vise o tome. i ne samo to, vec bismo znali sustinu, a ne neku formulu napamet za koju ne znas ni sta radi ni cemu sluzi. a jebiga, nemas internet i kablovsku i te zajebancije, pa da vidis i drugu stranu medalje...jedino ako uzmes da citas nekog uspenskog recimo, al otkud ti tako nesto tada...
Uf,teorija relativiteta je vr' neuspeha celog obrazovanja srednje škole što se fizike tiče.Teorija relativiteta je baš zajeban mindstorming i profan koji je predavao na mojoj katedri profesor Grujić,koji sada predaje u Francuskoj,pokušava (ili je uspeo u tome) da obori ovu teoriju.Imao je par predavanja na mom faksu (na koja nisam išao) baš na tu temu.No da se ne razmahujem povodom toga,konkretno deca ne znaju dovoljno ni klasičnu fiziku da bi mogli da počnu da pojme teoriju relativiteta.Još jedan od primera je šredingerova jednačina (i storija sa kvantnom fizikom koja je možda još gora od teorije relativiteta).To je isto sačuvaj me bože.Pisao sam neke kvrčice za koje nisam ni znao šta predstavljaju,dok na faksu nisam doznao za parcijalne diferencijalne jednačine (mislim jebote!!!???).To kao da te bace u razmišljanje,ko zna,možda si ti baš taj koji može da napiše neku novu teoriju i "sklopi" teoriju relativiteta i kvantnu fiziku.
Ali da ne hejtujem.Bilo pa prošlo (i NEĆE se ponoviti).Ali svakako mislim da je pedagoški pristup katastrofa.Konkretno bilo bi poželjno da ljudi prvo poznaju materiju koju predaju,ali mislim onako stvarno poznaju,a druga stvar je da imaju neki pristup koji bi zainteresovao slušaoce.Mislim prilično jednostavno,zar ne?Ali ispade da je te ,na izgled jednostavne, stvari lako ostvariti,ali nekako se ne dešava da predavači poseduju baš oba kvaliteta.Ili je primer,dobar je on lik,ali jbg kada ga pitam za primer ili nešto on ne daje odgovor kakv treba, ili, stvarno lik zna,al' ništa ne ume da objasni.I to si još dobar ako su ova dva primera u pitanju (na faksu recimo nema primera da čovek ne zna nešto da ti odgovori,pošto tamo znaju znanje,ali nekad ne želiš da ti daju odgovor,a ni da pitaš).I ti sad posle srednje škole treba onako izmrcvaren da odeš na fax?Yeah right.
Što se matematike tiče.....mislim da je program srednjih škola namenjen čistom drill-u,da stekneš radne navike,a to se nikome ne dopada naravno.Svi volimo da pričamo o mati i jeste to lepo,ali kad treba sesti i zagrejati stolicu, e onda jbg.