Classical buzz

Post Reply
ProStak

Classical buzz

Post by ProStak » 11 Feb 2011, 22:38

Pozdrav svima! Totalni sam pocetnik sa gitarom, cak i stepen nize; nekad sam svirao klavir, ali to sad nije bitno. Imam problem sa gitarom koji ne mogu da resim, cak ni neki ljudi koji rade u prodavnicama nemaju ideju sta bi bio uzrok. :O.o: Siguran sam da ova gitara nije jedina koja ima ovakav problem. Evo o cemu se radi:
Imam pozajmljenu klasicnu gitaru Stagg C546. Gitara je prakticno nova, kupljena je kao poklon i vrlo malo je na njoj svirano. Znam da je to jeftina gitara, ali nije toliko losa (za pare za koje se prodaje); ima vrlo prijatan zvuk. Detaljno sam je pregledao, uredno stavio nove zice (Pro Arte), stimujem je skoro svaki dan i nema nikakvih vidljivih mana (kao sto rekoh, nova je). Medjutim, kada sviram odredjene tonove na jednoj zici, neka druga krene takodje da vibrira (manje, naravno) i pravi odredjeni buzz. To se desava kod npr. 3. zice na 4.pragu-> 6. zica vibrira; 2. zica na 10. pragu->5. zica vibrira; 4.zica na 7.pragu-> 5.zica ponovo itd. Sigurno ima jos kombinacija, ali mislim da ovo govori dovoljno nekome ko se razume.
Molio bih da mi neko objasni sta bi mogao da bude razlog ove pojave i da li moze nesto da se uradi. Unapred hvala!

Kristijan
Uvaženi član

Re: Classical buzz

Post by Kristijan » 12 Feb 2011, 10:14

Može da se desi da je sedlo na kobilici prenisko. Ili možda da kad budeš menjao žice tražiš žice sa većom tenzijom, možda je akcija na tvojoj gitari toliko niska da žice sa manjom tenzijom malo zveče. Mada je ono prvo verovatnije. Konačno, ima jedan sasvim glup razlog zbog koga se to dešava - obrati pažnju na krajeve žica koji vire na kobilici. Ako neki od njih dodiruje gornju ploču rezonatora, ume da se čuje zujanje koje podseća na zujanje žica koje prilikom vibracija kače pragove. Ovako na neviđeno, to je najviše što mogu da kažem.